Monday, July 17, 2006

Casa si familie / Iubim, dar cum iubim? Gary Chapman si cele cinci limbaje

Am citit comentarii la aceasta carte si mi s-a parut foarte interesant. Ba chiar am descoperit ca in familia noastra mi-e greu sa-mi dau seama ce limbaje folosim...Ce am descoperit e ca eu am nevoie de cuvinte de incurajare si nu numai, cuvinte, gesturi, atitudini, suspans care dupa mine caracterizeaza iubirea in general si nu in particular raportata la etnie, religie sau orientare sexuala. Poate fiecare ne-am facut o anumita impresie despre cum se manifesta iubirea, dar sint diferente intre oameni, in general...
Cred ca prietenul meu apreciaza mingiierea fizica, asa cum spune Gary Chapman, dar aici intra si atingerea fizica, acele masaje nevinovate pe laba piciorului cu care l-a obisnuit mama lui. Am prins momentele de tandrete intre ei, cind ea ii facea masajul...Nu era reflexoterapie, acum foarte intilnita, era o metoda de comunicare intre ei, relaxare pur si simplu...pe atunci ei nici nu stiau de reflexoterapie...La fel si cu plimbatul miinii prin par. Totusi la un moment dat parca ii lipsea ceva din partea mea...nu stiu ce...banuiesc ca e vorba de cum intelege el iubirea fizica...dar s-a rezolvat...comunicam nu mai mult, dar mai cu folos!

Cele cinci limbaje ale iubirii sint:
Limbajul 1: Vorbele de incurajare
Limbajul 2: Timpul acordat
Limbajul 3: Cadourile/Surprizele
Limbajul 4: Serviciile oferite
Limbajul 5: Mangaierea fizica

Va invit sa cautam "la noi in curte" sau de pe aiurea limbajele iubirii, poate ale prieteniei, sa analizam felul in care oamenii vor sa fie intelesi si cum se fac intelesi.
Ce trebuie sa faca cel care spune ca ne iubeste, cel care spune ca ne este prieten?...Autorul cartii sustine ca indragosteala e una si iubirea e altceva...
Aici sunt, culmea ...de acord...Dupa ce trece indragosteala e vital sa comunicam cu limbajul asteptat de partener. Ceea ce ne ofera el trebuie sa ii oferim la rindul nostru...partenerul asteapta aceeasi modalitate de comunicare-zice autorul.
Dar cred ca foarte important e sa stii ce anume asteapta, adica comunicarea e esentiala...

No comments: