Monday, October 16, 2006

Fiti cineva pentru voi insiva

Vreau sa fiu cineva!
Mai devreme sau mai tarziu fiecare persoana isi doreste sa ajunga cineva. Dar ce inseamna sa ajungi cineva?
Ce presupune acest lucru?
Acum ceva timp credeam ca daca voi da la drept si voi reusi sa intru in barou voi deveni cineva... Apoi am stat si m-am gandit ca meseria de avocat, sau judecator, sau ce o mai fi pe acolo nu este ceea ce imi doresc... Poate ca as fi devenit cineva dar pentru cine? In nici un caz pentru mine...

As fi fost cineva pentru miile de romani care abia isi duc existenta de pe o zi pe alta... As fi fost cineva pentru miile de invidiosi, pe care as fi avut "onoarea" sa ii am in preajma. Dar pentru mine? As fi fost cineva si pentru mine? Am incercat sa privesc un pic in viitor... M-am imaginat pe mine peste cativa ani si m-am ingrozit... am vazut un nimeni, un robot programat sa faca in fiecare zi aceleasi lucruri neplacute... pentru ca pur si simplu nu imi place meseria de avocat.

Nu am nimic cu avocatii, dar pur si simplu nu ma vad pe mine in aceasta postura... Chiar daca poate voi ramane un om obisnuit , cu un salariu modest... chiar daca poate ma voi gasi intre acele mii de persoane care isi duc viata de pe o zi pe alta, voi face ceea ce imi place. Si stiti ce? voi fi cineva! De fapt cred ca sunt cineva... Sunt cineva pentru mine si pentru cei care tin la mine si la care eu tin.

Nu ma intereseaza ca sunt nimeni pentru zecile, poate sutele de persoane pe care le intalnesc zilnic la cumparaturi, la restaurant, in club sau pur si simplu pe strada atata timp cat sunt cineva pentru mine si pentru acei cativa care ma cunosc cu adevarat. In fond ce rost are sa fiu cineva pentru cei care nu ma cunosc? Cum si-ar da ei seama ca sunt cineva? Ghidandu-se dupa asa-zise aparente?

Eu nu cred in aparente si nu mi-au placut niciodata oamenii care lasa loc de aparente... oamenii care fac ceva doar de ochii lumii. Spre exemplu, pana nu demult ieseam cu prietenii in unul dintre cele mai scumpe localuri din oras... Nu o faceam ca sa ma vada lumea ci pentru ca asa vroiam eu... Ma simteam bine acolo pana intr-o zi cand grupul meu s-a schimbat.

Am inceput sa ies cu alte persoane in diverse localuri printre care si acela... Am mai fost de cateva ori cu ei acolo... La un moment dat mi-am dat seama ca ceva nu e bine, ca ei ies acolo doar pentru a fi vazuti de restul lumii, or eu nu ma simteam bine stiind ca trei sferturi de restaurant se uita inspre masa mea si mai mult ca sigur vorbesc despre mine si cei cu care eram. Mult mai tarziu, privind in jurul meu, mi-am dat seama ca acela era de fapt un local de "fitze" nu numai pentru cei cu care ieseam eu atunci ci pentru majoritatea persoanelor care intrau acolo.

De atunci nu am mai fost acolo. Cat despre cei cu care ieseam si pe care am avut destul timp sa ii cunosc sunt cineva dar nu atunci cand incearca sa arate lumii ce nici macar ei nu cunosc... Sunt cineva si imi pare rau ca lor nu li se pare de ajuns. Pentru mine ei sunt cineva... dar numai in momentele in care fac ceea isi doresc pentru ei insisi, nu pentru ceilalti. Si sincer am preferat sa evit asemenea momente...

Eu de felul meu sunt o visator... Nu stiu cum se face dar familia mea este o familie in care domina pragmatismul. Toata lumea incearca sa ma convinga de faptul ca visele nu iti dau de mancare si nici nu ma fac cineva... Dar eu cred exact contrariul, adica faptul ca sunt cineva tocmai pentru ca am puterea de a crede in visele mele. Si stiu ca multe din ele se vor implini, asa cum de altfel unele s-au implinit deja. Sunt cineva! Si sunt mandra de cine sunt... Nu vreau ca cititnd, daca veti citi ceea ce am scris mai sus, sa o luati ca pe o lauda pe care mi-o aduc mie insami... NU! Dar am scris toate acestea in speranta ca, cei care vor citi vor intelege ca fiecare din noi poate fi cineva si ca trebuie sa ii gasim adevaratul sens al lui a fi cineva... Nu vreau nici ca cei de alta parere sa se simta jigniti in vreun fel. Repet, nu am avut nici intentia de a ma lauda pe mine si nici de a rani pe cineva... Dar pur si simplu aceasta este parerea mea... As vrea sa aflu, daca se poate si alte pareri...

No comments: