Friday, August 11, 2006

Daca vrei, poti!

Vi s-a intamplat vreodata sa vi se spuna ca nu veti reusi sa faceti un anumit lucru? Mie da… si le multumesc celor care au facut o asemenea afirmatie pentru ca m-au ambitionat sa reusesc!

Exista oare cu adevarat “a nu putea”? O vorba veche spune “sa nu-i dea Dumnezeu omului cat poate duce”… de aici am putea deduce ca fiinta umana are capacitatea de a rezolva probleme inimaginabil de grele; ca tot ceea ce iti trebuie pentru a reusi este vointa. In filosofia valorilor este stiut ca intre dorinta si valoare exista o stransa relatie, ca una fara cealalta nu pot exista. De aici ideea ca pentru a obtine ceva (o valoare) iti trebuie vointa. Tot in cadrul acestei stiinte este afirmat ca dorinta umana este nemarginita.

Sa fie oare si puterea omului nelimitata? Axiologii spun ca nu. Indraznesc, insa a preciza ca tot ceea ce este uman posibil poate fi infaptuit de oricine si oricand atata timp cat isi doreste suficient de mult. Nu exista oameni (a se cititi femei + KuKurigoo, in cazul nostru) care sa poata afirma “Eu nu pot” si sa aiba dreptate.

Asa ca data viitoare cand ti se blocheaza calculatorul,(iar mie dragilor, mi se blocheaza de 5 ori in 8 ore , in cazurile fericite) cand ai de predat un proiect in termen scurt, cand trebuie sa faci 10 lucruri deodata si te simti depasit de situatie, calmeaza-te si aminteste-ti ca nu exista “nu pot”, exista doar “nu vreau”.

P. Coelho spunea ca atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, tot universul conspira spre indeplinirea visului tau. Imi amintesc zambind ca inainte de examenul pentru obtinerea permisului de conducere ma gandeam ca tot universul soferilor va trebui sa conspire ca sa pot lua examenul. Dragele mele, daca eu mi-am luat permisul, atunci orice e posibil in lumea acesta!

Creierul uman are o capacitate fantastica! Autosugestia poate vindeca boli incurabile carora medicina nu a reusit inca sa le descopere macar cauza, te poate ajuta sa obtii inimaginabilul si nu in ultimul rand te poate ajuta sa supravietuiesti…(iar eu vreau asta !)

Numai atunci cand iti doresti cu adevarat ceva poti ajunge sa excelezi intr-un anumit domeniu… vezi Homer care a fost orb, Beethoven – surd, incapabil sa isi asculte propriile capodopere… de ce nu ai putea si tu sa excelezi intr-un domeniu, sau in viata de zi cu zi, cu atat mai mult cu cat nu ai suferintele lor.

Suprapune un zambet peste pesimismul tau, inchide ochii si deschide-i iar! Vei vedea ca lumea este pictata in culori vesele, ca nu e… (n-am voie sa scriu proverbul acesta)… viata atat de neagra pe cat pare (deduceti voi ) si data viitoare cand crezi ca nu poti, aminteste-ti ca… daca vrei, POTI!

No comments: