Monday, August 28, 2006

Dragoste sau indragosteala?

Am recomandat atat cartea, cat si filmul "Memoriile unei gheise", am laudat-o in fel si chip, am considerat ca este una dintre cele mai frumoase si interesante povesti pe care le-am auzit/vazut/citit in ultimii ani.

M-am gasit apoi in ciudata situatie de a fi intrebata (de catre o persoana care nu fusese catusi de putin impresionata de "Memoriile unei gheise") de ce mi-a placut atat de mult povestea. M-am fastacit, am incercat sa o ridic in slavi in fel si chip numai pentru a realiza ca, pana la un anumit punct, nu avea nimic special fata de "telenovele" (ma refer strict la firul epic).

Ceea ce m-a impresionat cu adevarat in acesta poveste este o fraza pe care gheisa a rostit-o la finalul filmului (si undeva prin ultimile pagini ale cartii): "Tot ceea am facut facut din momentul in care te-am intalnit a fost pentru a fi cu un pas mai aproape de tine".

Este cu putinta sa te indragostesti de o persoana intr-o clipa? Sa iti petreci 5 minute din viata langa el si sa realizezi ca el este barbatul vietii tale?

Conform "Memoriilor unei gheise" inteleg ca da. Experienta imi spune si ea ca este foarte posibil. Orice logica ma contrazice. Fata de o persoana pe care nu cunosti nu poti simti mai mult decat atractie... sau, cel putin, asa sustin "cei lucizi".

Nu ma consider o persoana lucida (nu cred ca m-ar putea acuza cineva de asa ceva), prin urmare pledez pentru existenta dragostei la prima vedere.

Se intampla, e adevarat, ca uneori sa te trezesti bolnav de "indragosteala acuta". Eu cred ca daca acesta "boala" devine cronica, deja nu mai avem in fata o simpla "indragosteala" (a se citi "pasiune trecatoare"), ci dragoste in toata puterea cuvantului.

Iar cei ce ma vor contrazice (si stiu ca sunt unii care ma vor contrazice) sa aiba grija! Nu se stie cine ar putea fi "rapus" chiar maine de acesta "grava maladie"!

Se spune ca de fiecare data cand iubesti e singura data cand ai iubit vreodata. Oamenii tind sa profite de aceste vorbe. O am in minte pe mama a carei replica atunci cand i-am spus ca m-am indragostit a fost "Iar???" - de parca iubesc o data la 5 zile (poate chiar 7 daca se prelungeste peste weekend). Nu sunt atat de sigura ca este adevarat ca poti iubi de mai multe ori in mai multe feluri. Dar sunt sigura ca poti suferi de "indragosteala acuta" in repetate randuri.

Este util pentru sufletul nostru sa invatam sa facem diferenta intre indragosteala acuta si dragoste. In acest fel nu vom mai suferi dupa fiecare specimen al sexului masculin cu pretextul ca am scapat printre degete barbatul vietii noastre.

Dragostea cronica apare insa rar... iar atunci cand il intalniti nu va intrebati daca este el sau nu. Daca va veti intreba fie si numai pentru un moment "Este dragoste sau indragosteala ceea ce simt?" atunci distrati-va si profitati de aventura ce tocmai s-a ivit. Fiindca atunci cand te indragostesti cu adevarat, sufletul tau stie din primul moment si nu are nevoie de confirmari din partea nimanui!

No comments: