Mesaj din Amazonia: “Ladies first!”
O societate se schimba pornind chiar de la relatiile dintre barbati si femei. Daca inainte de ‘90 relatiile erau mai... relaxate, in sensul ca exista o solidaritate legata de supravietuire care depasea relatia de sex, ceea ce a urmat a adus o reinterpretare a masculinitatii si feminitatii, o “refulare sexuala”.
Schimbarea sociala a produs si una sentimentala, legata in special de faptul ca feminitatea a inceput sa fie definita asemenea unui produs mercantil, a aparut valul tentatiilor, al preocuparilor narcisiste si tendinta spre individualism. Aceasta schimbare a facut ca o parte dintre femei sa fie preocupate de construirea unei cariere, de castig si, implicit, de un soi de independenta sentimentala. Ele au realizat avantajele feminitatii si au exploatat-o la miximum, chiar daca, adesea, in forta, pana in punctul in care feminitatea si masculinitatea se confrunta intr-un mod destul de agresiv. Generatia tanara se defineste in termeni noi, cu noi optiuni fata de viata. Incercarea de a imbina, de exemplu, o cariera solicitanta cu viata de familie, in special emanciparea femeilor si tendinta lor spre adoptii, are inevitabil repercusiuni chiar asupra celor mici – nimeni nu poate gestiona echilibrat doua lucruri solicitante.
A aparut, fara indoiala o schimbare si in randul barbatilor pentru ca fiecare parte o influenteaza pe cealalta, ca intr-un joc in oglinzi. Daca femeile devin brutale in exprimarea a ceea ce le defineste, barbatii sufera de un proces accelerat de efeminare.Spunand asta cred ca m-am revansat fata de Roxana....
Tipul metrosexulalului este in plin proces de manifestare. De aici, chiar unele disfunctii incepand de la problema impotentei pana la reactiile violente in randul tinerilor, nu ca amplificare a fortei tipic masculine, ci mai degraba ca instabilitate psihica specific feminina. Relatiile se schimba permanent pe o piata a eroticului, unde cuplurile se stabilesc ca la piata, adesea in functie de elemente materiale. Banii si mass-media ar putea intra la categoria “vinovati” pentru contagiunea creata, sindromul “efectului de turma”, prin care modelele se preiau foarte facil si nimic nu mai este digerat ori gandit in esenta. Exista tendinta de plasare intr-o permanenta comparatie sociala, fara a se tine seama de nevoi sau de posibilitati. In ciuda faptului ca oamenii constientizeaza nevoia reala de a avea un fundament, un grad de loialitate in jur, aluneca perpetuu pe panta superficialitatii atat timp cat gasesc posibilitati si exemple.
Modelul ”viata mi-a oferit totul, acum stau si-mi numar banii singur/a” va continua atat timp cat “valorile” de care am amintit vor fi promovate si nevoia de consum va devansa alte preocupari.
Iata o invitatie la reflectie…! Ceva s-a schimbat in relatiile dintre femei si barbati. Cuplurile nu mai tin o eternitate. Viata moderna in care femeile muncesc si castiga la fel ca barbatii, impune o alta perspectiva. Asta nu inseamna ca legaturile sentimentale si-au pierdut importanta. Ele sunt in continuare cel mai mare dusman al independentei.(altfel nu am mai fi decat niste fiinte care cauta sa acumuleze averi pe care sa le poata cheltui in scopuri pur narcisiste...)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment