Monday, August 21, 2006

Oamenii ne influenteaza, sexul ne schimba


Vorbeam cu o seara in urma cu unul dintre fostii mei prieteni, poate primul (dar cred ca il voi cataloga drept “primul” pe baiatul care m-a sarutat sub apa, la mare, in vacanta de vara din clasa a noua… trebuie sa scriu un articol si despre asta...) Am avut o relatie cat se poate de inocenta, poate chiar caraghioasa. Nu ne-am vorbit prea mult, nici macar nu ne-am sarutat prea des, de altfel, probabil ca nu mi-as fi amintit de el dupa atat de mult timp daca una dintre prietenele mele din liceu n-ar fi acum iubita lui. E amuzant cum uneori acorzi atat de multa importanta unor lucruri care ani mai tarziu par niste prostii. Dar probabil ca asa merge viata, iar la 70 de ani (presupunand ca voi apuca aceasta varsta) voi rade copios pe seama lucrurilor care acum imi dau mari batai de cap, intocmai cum ma amuz acum de ceea ce pe vremuri ma facea sa sufar.

Revenind la discutia din seara trecuta… m-a surprins, m-a intristat si m-a pus pe ganduri o afirmatie pe care el a facut-o. “Te-ai schimbat atat de mult… Imi pare rau… Obisnuiai sa pui mai mult suflet intr-o relatie”.

M-am schimbat… eu! Tocmai eu, cea careia i se spune tot timpul ca trebuie sa se maturizeze si sa priveasca viata cu alti ochi, tocmai eu, cea careia i se reproseaza frecvent ca gandeste ca un copil de clasa a noua. Nu stiu daca el a observat adevarata schimbare din mine… nu ma cunostea atunci si cu siguranta nu ma stie mai bine acum in urma unei conversatii de 10 minute. Schimbarea insa s-a produs cu adevarat! Nu ieri, nu in urma cu o luna, nu acum un an… ceea ce suntem astazi este rezultatul interactiunii cu fiecare om care ne-a trecut prin viata si care ne-a influentat intr-un fel sau altul.

Poate ca unii sunt mai usor de miscat decat altii. Spre exemplu, eu am hotarat ce vreau sa fac in viata in urma unui articol intr-o revista. L-am citit, mi-a placut si mi-am spus: asta vreau sa fac! Sper ca intr-o zi voi ajunge sa ii multumesc persoanei care a scris acel articol fiindca, fara macar a banui, m-a ajutat sa iau una dintre cele mai importante decizii din viata mea.

In egala masura am fost influentata de baiatul care m-a sarutat prima data si mi-a hranit firea romantica…vad ca si astazi se mai simte in cuvintele si actiunile mele influenta acelui sarut.

In urma altor relatii am invatat ca viata nu e atat de roz precum acel sarut, ca poti suferi, ca poti fi inselat, ca poti la randul tau sa tradezi increderea celui care te iubeste… iar abia atunci vei intelege cu adevarat de ce unii calca pe inima altora… pentru ca in drumul spre adevarata iubire nu te mai uiti pe unde pasesti.

Ne lasam influentati (fie ca vrem sa o recunoastem sau nu) de fiecare persoana cu care intram in contact. De schimbat insa, cred ca numai iubirea poate. Poate ca am formulat gresit titlul (dar ar fi fost prea lung si ma tragea seful de urechi…): “Oamenii ne influenteaza, a face dragoste ne schimba”. Cred totusi, ca majoritatea am facut prima data dragoste, si nu sex. Am iubit cu intensitate maxima si am daruit acelui om special singurul lucru care ne apartinea in totalitate si il puteam face “cadou”: pe noi. A face dragoste nu inseamna numai preludiu, penetrare, orgasm. Este cel mai intim sarut… iar numai asta ne poate schimba total. Gandim altfel, vorbim altfel de parca am vedea intreaga viata cu alti ochi… altfel spus, suntem altii.


Un articol de Oana

No comments: