Monday, June 12, 2006

Diferenta de varsta intr-o relatie

Aici am experienta ,nu gluma pt ca din pacate nu am gasit pe cineva de aceeasi varsta cu mine ci doar cu marje intre 10-12 ani+sau-.....

Saptamana trecuta, la o cafea cu fetele, observ ca la masa alaturata sta un cuplu: ea – tanara (cam 25 de ani), frumoasa, dulcica ar fi cuvantul care ar caracteriza-o foarte bine; el – un barbat pe la 40 de ani, elegant, dar nu foarte atractiv, vorbea o romana stalcita. Era fie strain, fie roman plecat de mult timp in alta tara. Nu va pot explica in ce fel s-au transformat urechile noastre in antene parabolice si cum am inceput sa facem fel si fel de presupuneri despre respectivul cuplu. Ea s-a asezat la el in brate si a inceput sa-l sarute cu foc; noi am accelerat ritmul barfei.

Marturisesc ca regret amarnic tot ce am spus sau am aprobat in acea seara. Realizez cu rusine ca nici macar nu am luat in calcul posibilitatea ca ei se iubesc, ca acea domnisoara pretuieste tandretea si rabdarea lui. Intr-adevar, ea parea un copil jucaus, iar el contrariul sau. Poate ca ma grabesc sa ii apar pentru ca ma simt vinovata, dar oare nu ar fi trebuit sa le acord prezumtia de nevinovatie? Cum pot eu sa condamn mentalitatea oamenilor daca eu insami nu reusesc sa ma eliberez de ea?

Declar pierdut romantismul uman. Parca invatasem ca dragostea nu are varsta?! Sau nu mai e valabil? Candva, pe parcursul evolutiei noastre, am dobandit capacitatea fantastica de a-i judeca pe ceilalti inainte sa ne privim pe noi insine.


Si totusi... e iubire?

Psihologii spun ca femeile care iubesc un barbat mai in varsta au avut probleme in copilarie. Ele au fost private de dragostea tatalui (care fie a lipsit, fie a fost prea autoritar) si incearca sa compenseze acesta lipsa prin relatia cu un barbat mai in varsta.

Observatia psihologilor nu denota neaparat ceva rau. Au fost lipsite de dragoste si recupereaza! Nu inseamna ca nu isi iubesc partenerul.


Dragostea si/sau banii

Plecand de la problema diferentelor de varsta se ajunge inevitabil la concluzia ca respectiva domnisoara iubeste in primul rand situatia financiara a unui barbat realizat din punct de vedere profesional.

Oare putem vorbi despre un act condamnabil in acest sens in orice situatie sau numai atunci cand banii sunt singurul motiv pentru care ea l-a ales? In realitate, toate femeile isi doresc un barbat “frumos, destept si bogat”. Intr-adevar, proportiile acestor insusiri difera de la o persoana la cealalta. Spre exemplu, unii pun mare pret pe inteligenta si tandrete si mai putin pe aspectul fizic. Desigur, ar fi foarte dificil sa iti petreci viata cu o persoana care nu te atrage. Dar trebuie neaparat sa fie fotomodel pentru a te multumi?

“Dragostea trece prin stomac” spunea bunica mea. E adevarat, dar de aici si pana la a trece prin jacuzzi, piscina si vila cu 5 etaje e un drum destul de lung! Adevarul este undeva la mijloc. Este condamnabil ca o femeie sa isi doreasca alaturi un barbat realizat profesional si financiar? Poate ca da... Dar acesta afirmatie este valabila numai in situatia in care nu isi doreste nimic altceva de la acel barbat.

Singurul meu sfat este sa comentati, dar sa nu judecati!

No comments: