Friday, June 09, 2006

Etichete avem...

Daca-ti faci iluzii ca stii cine esti, te inseli! Pana la urma, conteaza ce cred cei din jur despre tine, iar asta depinde de multe... aparente!
"A ahaa!", exclama plin de intelesuri domnisoara cu care tocmai am facut cunostinta. "Deci esti Leu!", continua ea cu aer de conaisseur. Nu stiu cum se face, dar de fiecare data cand imi spun zodia, persoana cu care stau de vorba se anima brusc. Desi, sincer, n-am inteles niciodata de ce.
Ma gandesc ca poate tocmai a vazut un documentar interesant cu si despre lei pe Discovery, iar acum incearca sa studieze si exemplare vii ca sa "fixeze" cunostintele. Sau, datorita stabilizarii cursului leului la casele de schimb, a inceput sa aiba o parere mai buna despre animalutele omonime. "Eu ma inteleg foarte bine cu Leii, sunt Balanta!", topaie ea de pe un picior pe altul ca un... balansoar clatinat de vant. "Aha!", ma dumiresc eu intr-un final, de-aia se bucura fata.

Ca ne intelegem bine... Se poate, nu zic nu, desi nu vad cum poate sa fie atat de sigura de "prietenia" noastra cand eu nici macar n-am retinut cum o cheama (nu stiu daca e chestie de zodie, dar niciodata nu tin minte din prima numele persoanei cu care abia am facut cunostinta).
Nu ma pot impiedica sa nu ma intreb care ar fi fost reactia ei daca soarta ar fi facut sa fiu... Rac, de exemplu. Oare s-ar fi uitat cu mila la mine? N-am prea mult ragaz de meditatie pentru ca proaspata mea amica nu se lasa cu una cu doua: "Iubitul tau ce zodie e, daca nu sunt prea indiscreta?" Ha! Indiscreta, doar din atat? Mai intreaba-ma peste trei fraze, cand, cu siguranta o sa-mi spui ca sunt complet incompatibila sexual cu partenerul meu (stiu pentru ca mi s-a mai spus) din cauza zodiei. "Pes...hm...te", ii marturisesc eu intr-un acces de sinceritate, dupa ce, cateva secunde, luasem serios in calcul un raspuns mincinos.

Dar, ce sa fac, din cauza zodiei sunt condamnat la o sinceritate naiva. "Phestee? Si te intelegi bine cu el?" "Da, perfect", incerc s-o linistesc, pentru ca parea de-a dreptul panicata. "Ai grija, e predispus la aventuri extraconjugale! Ma rog, mai sunt si exceptii...� Aaa, gata, aici e momentul in care eu ies din scena.
"Scuze, dar trebuie sa plec!" Am lasat-o cu gura cascata pe biata fata si, mai mult ca sigur, cu increderea ei in relatia Leu-Balanta serios zdruncinata. Oamenii sunt bolnavi de "etichetita", pe onoarea mea! Esti blonda cu sanii mari? Uau, trebuie ca mor barbatii dupa tine! Ba chiar ti se iarta o gramada de gafe, pentru ca mai mult de un neuron nu-ti da nimeni! Ai trecut pe rosu? Normal, doar esti femeie la volan!

Cine ti-o fi dat carnetu'! Ai nasul mare? Cu siguranta ca legea compensatiei face sa ai o personalitate extraordinara! Bruneta cu sanii mici? Esti o fata de treaba, dar parca prea desteapta pentru mine! Mama, ce maini are tipul!
Se stie ce inseamna asta, nu? Si uite-asa, ne tot straduim sa ne dezlipim etichetele puse de altii pe frunte! Dar stii ce? Mie-mi convine ca sunt altruist, stralucitor, lider innascut, in centrul atentiei, fire artistica! Cred ca o sa pastrez eticheta asta. "Hei, incantata de cunostinta. Eu sunt Leu! Tu?" Si poate ma fac si blond!

No comments: