Friday, June 09, 2006

Imbatranesc si ma ingras?

Se spune ca odata cu inaintarea in varsta te ingrasi mai repede si slabesti mai greu. E adevarat?

Este relativ adevarat. Dupa 50 de ani, pentru majoritatea oamenilor se aplica aceasta - sa-i spunem - "lege". Motivele sunt numeroase, unul dintre cele mai puternice tinand de stilul de viata, de slujba care nu ne solicita fizic si de faptul ca facem tot mai putin sport.

In esenta, ne obisnuim sa ardem tot mai putine calorii si, in plus, la 50 de ani pierdem tot mai multa masa musculara, ceea ce ne incetineste metabolismul. Asadar, cu cat imbatranesti, cu atat trebuie sa faci mai multa miscare pentru a arde acelasi numar de calorii.

Spre exemplu, la 25 de ani ardeai 14 calorii intr-un minut de alergare; la 65 vei arde doar 8 calorii in acelasi interval de timp.

Obisnuieste-te sa faci mai multa miscare - urca pe scari in loc sa folosesti liftul, mergi pe jos pana la magazinul din colt, chiar daca esti obosita. Inainte de a te hotari pentru un program sportiv mai sustinut, intreaba medicul ce-ti recomanda.
Ca idee generala, incearca sa-ti pastrezi greutatea cat mai aproape de cea recomandata pentru varsta si inaltimea ta.


Si aici un comentariu strict personal...am o foame istorica, afirmatia apartine sefului meu, si este foarte adevarata, eu facand parte cred din categoria barbatilor care spre deosebire de ceilalti(care se gandesc doar la sex majoritatea timpului), ma gandesc tot timpul ce anume voi manca peste 5-10 minute.Adica as putea manca non stop daca stomacul meu miculutz(zicea mama) nu ar zice stop ca refulez...
Deci se pare ca nu voi arata ca in poza din profil multa vreme daca nu ma pun serios pe curatarea rugii de pe fiarele din sala de fortza.
Adica se pare ca visul meu de a ma ingrasa va deveni un cosmar pt ca mai tarziu la acelasi efort depus am sa consum doar jumatate din caloriile pe care le consum acum, adica la batranetze trebuie sa trag de fiare mai ceva c-an tineretze.....

Vai de viatza mea...

No comments: